קמפיין עירוני נרחב לציון היום הבינלאומי ללא עישון

עיריית ירושלים קיימה שורה של פעילויות הסברה, חינוך ומניעה ברחבי העיר לציון היום הבינלאומי ללא עישון, במטרה להעלות את המודעות לנזקי העישון והעישון הפסיבי. במסגרת זו, הושק קמפיין הסברה רחב בתחבורה הציבורית במזרח ובמערב העיר תחת המסר "התחנה הבאה – אוויר נקי", המזכיר כי העישון בתחנות אסור על פי חוק.
אוטובוס של אגד בירושלים
תוכן עניינים

במקביל, הפעילה העירייה דוכני הסברה, סדנאות גמילה ב"שיטת 12 הצעדים" והפצה דיגיטלית של חומרי מידע לעובדיה ולבאי בניין העירייה, תוך התמקדות בסיכוני הסיגריות האלקטרוניות.

מאמצי המניעה הורחבו גם לתחנות טיפת חלב, שם הונגש מידע להורים ולאחיות על נזקי העישון הפסיבי בקרב ילדים

בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, נערכו בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן סדנאות והרצאות לתלמידים, הורים ומורים, והופצו וובינרים (הרצאות ברשת) מקצועיים של קופת חולים כללית במינהלים הקהילתיים.

כמו כן, הושק פרויקט חדשני בתנועות הנוער – תחרות סרטונים נושאת פרסים ברשתות החברתיות, במטרה לעודד את בני הנוער להשפיע על חבריהם ולהוביל לשינוי מתוך הקהילה.

דבריו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון

"היום הבינלאומי ללא עישון הוא תזכורת חיונית לכך ששמירה על בריאות הציבור מבוססת על חינוך, מודעות ואחריות קהילתית משותפת. עיריית ירושלים גאה להוביל מהלך נרחב ומקיף – החל מהמרחב הציבורי והתחבורה, דרך מוסדות החינוך ותנועות הנוער, ועד לתחנות טיפת חלב ועובדי העירייה עצמם. נמשיך לפעול בכל הערוצים כדי להבטיח סביבה נקייה, בריאה ואיכותית יותר עבור כלל תושבי ירושלים ומבקריה".